دانشگاههای ما در علوم انسانی در جهان جایگاهی ندارد

به گزارش راه ساری، علی اکبر ولایتی در همایش معاونان پژوهشی دانشگاه آزاد گفت: حوزه های علمیه کشور در زمینه علوم انسانی فعالیت زیادی نموده اند اما دانشگاههای ما در این حوزه جایگاهی ندارند.

دانشگاههای ما در علوم انسانی در جهان جایگاهی ندارد

وی گفت: ما تا کی باید حرف های داروین را بزنیم. با توجه به اینکه خودمان منابع بسیار عظیمی داریم و باید از آنها استفاده کنیم.

رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزا اضافه نمود: علم و فرهنگ به موازات یکدیگر باید در این دانشگاه پیشرفت نمایند که ما در این زمینه بسیار عقب هستیم.

ولایتی با بیان اینکه از سوی دشمنان القائاتی در مورد خشکسالی کشور مطرح می گردد، تاکید نمود: این القائات دروغ است.

وی افزود: در طول سال حدود 400 میلیارد متر مکعب نزولات آسمانی داریم که 25 درصد آن مصرف بهینه می گردد.

رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد بیان کرد: ما در کشوری گرم و خشک هستیم اما اینکه نمی توانیم از این نزولات استفاده کنیم به دلیل بی عرضگی ما است.

ولایتی اضافه نمود: می گویند جنگ آینده در مورد آب است.

رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اعلام کرد: اینکه بعضی ها در کشور نادانسته حرف های غربی ها را در مورد خشکسالی را مطرح می نمایند صحیح نیست و بعضی در داخل کشور در این زمینه سیاه نمایی می نمایند.

وی گفت: دانشگاه آزاد باید پاسخی برای این سیاه نمایی ها و نجات آب و هدر رفتن آب پیدا کند.

ولایتی در مورد دریاچه ارومیه نیز گفت: این دریاچه قابل احیا است و اینطور نیست که از بین برود.

رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد با بیان اینکه پژوهش ها در کشور باید مسئله محور باشد، گفت: باید در دانشگاه آزاد سیستم الکترونیکی دریافت پیشنهادات پژوهشی ایجاد گردد تا بتوانیم متناسب با شرایط اقلیمی و جامعه خود موضوعات را ارائه و آنالیز کنیم.

وی به موضوع مصولات تراریخته اشاره نمود و ادامه داد: حتما سراغ این حوزه نمی رویم. نباید کاری کنیم که امکاناتی که در کشور داریم را از دست بدهیم.

رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد با اشاره به تنوع گیاهی در کشور ایران اضافه نمود: نباید بذری را بیاوریم که پس از تبدیل بذر به محصول نتوانیم مجدد از آن به عنوان بذر استفاده کنیم.

وی اضافه نمود: اغلب افرادی که صاحب نظر هستند موضوع محصولات تراریخته را خلاف مصالح ملی می دانند. این در حالی است که در اروپا قیمت محصولات ارگانیک چند برابر دیگر محصولات است.

ولایتی توضیح داد: در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کردیم که باید در گندم باید به خودکفایی برسیم چرا که اگر روزی حکومتی مانند آمریکا که نه شرم دارد و نه غیرت سعی کند مخالفان را تحریک کند و تحریم علیه ایران ایجاد کند بتوانیم در غذا خودکفا باشیم.

وی گفت: بنا بر این در دانشگاه آزاد باید در زمینه کشاورزی و مصرف بهینه آب فعالیت تحقیقاتی انجام گردد.

رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد تاکید نمود: سالهاست که داریم پژو فراوری می کنیم اما از فرانسوی ها بعید است که به ما چیزی بدهند تا ما بتوانیم در این حوزه خودکفا شویم.

ولایتی ادامه داد: در حوزه تجهیزات پزشکی نیز باید به خودکفایی برسیم چرا که بسیاری از کمپانی های خارجی که در کشور هستند کارشان این است که نگذارند ما به خودکفایی برسیم.

وی گفت: بعضی ها می گویند آموزش بر پژوهش غلبه نموده است که این موضوع درست نیست و هر چیزی باید جای خود را داشته باشد.

رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد افزود: بعضی ها می گویند آی اس آی نباید باشد اما نباید گول این حرف ها را بخوریم چرا که هر چقدر بخواهند بر علیه ما کار نمایند اما مجبورند علم ما را منتشر نمایند.

ولایتی تاکید نمود: هیچ چیز نباید جای دیگری را بگیرد. زمانی در شورای عالی انقلاب فرهنگی می گویند آی اس آی نباید و باید مقالات در مجلات خودمان منتشر گردد. نمی گردد که خودمان بنویسیم و بعد خودمان تعریف کنیم. نباید به این حرف ها گوش دهیم.

واحدی: واحدی: وبسایت خبری، تفریحی و سرگرمی

منبع: ویکی گرام
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 12978

به "دانشگاههای ما در علوم انسانی در جهان جایگاهی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاههای ما در علوم انسانی در جهان جایگاهی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید