دستیار پوتین: اقدامات ترکیه در سوریه باید متناسب با اوضاع منطقه باشد

به گزارش راه ساری، دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه تأکید کرد اقدامات نظامی ترکیه در شمال شرقی سوریه باید متناسب با شرایط منطقه باشد و نباید آسیبی به کوشش ها برای انتها بخشیدن به جنگ داخلی سوریه وارد گردد.

دستیار پوتین: اقدامات ترکیه در سوریه باید متناسب با اوضاع منطقه باشد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، یوری یوشاکوف دستیار ویژه ولادمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه در یک نشست خبری تأکید کرد که ترکیه باید اطمینان حاصل کند که عملیات نظامی اش در شمال سوریه با اوضاع کلی منطقه متناسب است.

این مقام روس که به همراه ولادیمیر پوتین به عربستان سفر نموده است، در یک نشست خبری در ریاض در پاسخ به سؤالی درباره حمله نظامی ترکیه به شمال شرقی سوریه توضیح داد: مهم ترین مسئله برای مسکو این است که اقدامات ترکیه به کوشش هایی که به منظور یافتن راهکاری سیاسی برای سرانجام بخشیدن به هشت سال جنگ در سوریه صورت گرفته، آسیب نرساند.

عملیات نظامی ارتش ترکیه در شمال شرق سوریه با نام عملیات چشمه صلح از بعد از ظهر روز چهارشنبه 9 اکتبر (17 مهر) با اعلام رسمی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه شروع شده و مقامات آنکارا تأکید نموده اند که تا حصول اهداف مورد نظر خود، عملیات را متوقف نخواهند کرد.

اردوغان پس از صدور دستور شروع عملیات، طی پیامی در توئیتر بیان کرد: نیروهای مسلح ما به همراه ارتش ملی سوریه (شبه نظامیان موسوم به ارتش آزاد) در شمال سوریه عملیات خود را علیه گروه های تروریستی داعش و پ.ک.ک و ی.پ.گ شروع کرد. هدفمان از عملیات چشمه صلح از بین بردن کریدور ترور در مرزهای جنوبی است.

.

parisro.ir: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

italyro.ir: سفر به اروپای شگفت انگیز

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 5892

به "دستیار پوتین: اقدامات ترکیه در سوریه باید متناسب با اوضاع منطقه باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستیار پوتین: اقدامات ترکیه در سوریه باید متناسب با اوضاع منطقه باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید