صعود 78 پله ای رتبه دانشگاه صنعتی ارومیه در نظام رتبه بندی سایماگو

به گزارش راه ساری، در نظام معتبر رتبه بندی سایماگو دانشگاه صنعتی ارومیه رتبه 742در دنیا کسب نموده و در میان 13 دانشگاه برتر صنعتی کشور قرار گرفته است.

صعود 78 پله ای رتبه دانشگاه صنعتی ارومیه در نظام رتبه بندی سایماگو

به گزارش خبرنگار استانهایخبرنگاران، در تازه ترین ارزیابی دانشگاه های دنیا که به وسیله نظام معتبر رتبه بندی سایماگو صورت گرفته، 154دانشگاه از کشور ایران پیروز شده اند دراین نظام رتبه بندی قرار گیرند که دانشگاه صنعتی ارومیه رتبه 742در دنیا کسب نموده و در میان 13 دانشگاه برتر صنعتی کشور قرار گرفته است.

لازم به ذکر است موسسه سایماگو (Scimago) که در کشور اسپانیا قرار گرفته است و در زمینه تحلیل و ارزیابی اطلاعات علمی معروفیت دنیای دارد، با همکاری موسسه الزویر از سال 2009 دانشگاه های دنیا را بر اساس سه شاخص پژوهش با وزن 50 درصد، نوآوری 30 درصد و شاخص اجتماعی با وزن 20 درصد ارزیابی می نماید.

رتبه دنیای دانشگاه صنعتی ارومیه در این نظام رتبه بندی در مقایسه با سال قبل 78 مرتبه بهبود یافته است . بعلاوه در شاخص نوآوری که تعداد اختراعات ثبت شده دنیای و تعداد تولیدات علمی مرتبط با اختراعات را شامل می گردد، رتبه دانشگاه بهبود قابل توجهی داشته است.

این نظام رتبه بندی داده های 5 سال گذشته در پایگاه استنادی اسکوپوس و پایگاه آماری پروانه های ثبت اختراع دنیای را مبنای آنالیز دو شاخص پژوهش و نوآوری قرار داده و در آنالیز شاخص اجتماعی یا وب سنجی، از دو پایگاه گوگل و Ahrefs استفاده می گردد. معیار موسسات برای ورود به ارزیابی در این نظام رتبه بندی داشتن حداقل 100 مقاله در پایگاه استنادی معتبر اسکوپوس است و در رتبه بندی سال 2022 داده های مربوط به سال های 2016 تا 2020 مورد آنالیز قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 تیر 1401 بروزرسانی: 7 تیر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 14601

به "صعود 78 پله ای رتبه دانشگاه صنعتی ارومیه در نظام رتبه بندی سایماگو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صعود 78 پله ای رتبه دانشگاه صنعتی ارومیه در نظام رتبه بندی سایماگو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید