ظریف: مسلمانان و اروپایی ها هرگز نباید قتل عام مسلمانان بوسنی را فراموش نمایند

به گزارش راه ساری، وزیر امور خارجه کشورمان در سالروز قتل عام 8 هزار مسلمان بوسنیایی توسط نیروهای صرب، با انتشار پیامی تأکید کرد که مسلمانان و اروپایی ها هرگز نباید چنین جنایت وحشتناکی را فراموش نمایند.

ظریف: مسلمانان و اروپایی ها هرگز نباید قتل عام مسلمانان بوسنی را فراموش نمایند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امروز پنج شنبه 20 تیر (11 جولای) با انتشار پیغامی در توئیتر، یاد و خاطره چندین هزار مسلمان بوسنیایی که 27 سال پیش در چنین روزی قتل عام شدند را گرامی داشت.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این پیغام توئیتری اعلام کرد: 27 سال قبل در چنین روزی بیش از 8 هزار مسلمان بوسنیایی در خاک اروپا قتل عام شدند؛ بدترین نسل کشی در اروپا پس از جنگ جهانی دوم. در دورانی که تعصبات ضد مسلمانان هرروز عادی تر می گردد، نه مسلمانان و نه اروپایی ها نباید چنین جنایات وحشتناکی را فراموش نمایند.

جنگ بوسنی یکی از فجایع بشری قرن بیستم به شمار می رود که طی آن، نسل کشی مسلمانان در اروپا از سوی قدرت های بین المللی شروع شد و صرب ها عامل اصلی این کشتار بودند.

این نبرد خانمان سوز از پنجم آوریل 1992 شروع شد و تا 14 دسامبر 1995 ادامه یافت و طی آن بیش از 100 هزار نفر جانشان را از دست دادند، جنگی که به قتل عام گسترده مسلمانان غیر نظامی، در دست دریافت کنترل نیمی از کشور توسط صربستان و امکان وتوی سیاست های ملی در بوسنی انجامید.

یکی از اتفاقات تلخ جنگ بوسنی، کشتار سربرنیتسا است که در 11 جولای 1992 رخ داد و طی آن نیروهای صرب بیش از 8 هزار نفر از ساکنین بوسنیایی شهر مسلمان نشین سربرنیتسا را قتل عام کردند.

این قتل عام مسلمانان بوسنی دومین نسل کشی بزرگ در اروپا پس از جنگ دوم جهانی محسوب می گردد.

.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان، تور لحظه آخری مالزی، تور مالزی نوروز، بهار، پاییز، تابستان، زمستان مالزی را از ما بخواهید.

kheimehnews.ir: با مجله اخبار شامگاهی خیمه نیوز همراه شوید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 اسفند 1401 بروزرسانی: 3 اسفند 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 3732

به "ظریف: مسلمانان و اروپایی ها هرگز نباید قتل عام مسلمانان بوسنی را فراموش نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: مسلمانان و اروپایی ها هرگز نباید قتل عام مسلمانان بوسنی را فراموش نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید