عرضه غیر قانونی مشکل سال جاری نشر، جریان کتاب گردی در کشور ایجاد شده

به گزارش راه ساری، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران و مبدع طرح کتاب گردی در کشور در جریان روز کتاب گردی در کتابفروشی های شهر حاضر شد و به همراه وزیر ارشاد، رئیس شورای شهر تهران، سرپرست شهرداری تهران، اعضای شورای شهر تهران به کتاب فروشی های شهر رفت.

عرضه غیر قانونی مشکل سال جاری نشر، جریان کتاب گردی در کشور ایجاد شده

عضو شوری اسلامی شهر تهران در این بازدید به سابقه کتابگردی اشاره نمود و گفت: این آئین از شورای چهارم شروع شده و هم اکنون پنجمین سال خود را سپری می نماید.

وی با بیان اینکه امروز این طرح جریانی را در تمام کشور ایجاد نموده است گفت: از این جریان هم حوزه نشر و هم وزارت ارشاد راضی است و فضائی را بیان مسائل ایجاد نموده است.

مسجد جامعی در خصوص طرح ایجاد راسته کتاب تهران گفت: این طرح در خانه کتاب ایجاد شد و در برنامه 4 توسعه شهر تهران نیز وارد شده است و تفاهم نامه های آن نیز امضا شده است.

وی ادامه داد: در زمان شهرداری نجفی بر شهر تهران بودجه لازم برای ایجاد این راسته نیز پیش بینی شده و اعتبار آن به میزان 20 میلیارد تومان در اختیار شهرداری منطقه 11 نهاده شد اما متاسفانه هنوز این طرح اجرایی نشده است و این جای سوال دارد که چرا علی رقم فراهم شدن زمینه ها هنوز این اتفاق اجرایی نشده است.

عضو فرهنگی شورای شهر تهران در ادامه به مسئله سال جاری نشر پرداخت و گفت: مسئله سال جاری نشر عرضه غیر قانونی و غیر رسمی کتاب است ابعاد وسیعی نیز پیدا نموده است.

وی توضیح داد: بر اساس اطلاع ناشران غریب 120 کامیون کتاب به وسیله شبکه غیر قانونی وارد بازار شده که البته بخشی از آن به سابقه عرضه غیر قانونی کتاب نیز مرتبط می گردد.

احمد مسجد جامعی ادامه داد: در گذشته تنها کتاب هایی که ممیزی و سانسور شده بود به وسیله شبکه زیرزمینی منتشر می شد اما امروز حتی کتبی که ناشران مجوز آن را گرفته اند نیز در فضای مجازی با رقمی پایین تر منتشر می گردد که تبدیل به مسئله ای برای نشر شده است.

وی گفت: حل این موضوع راهکاری جامع را می طلبد و ضرورت دارد تا حل آن به خود حوزه نشر و ناشران سپرده گردد.

tour-france.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

tour-canada.ir: برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 798

به "عرضه غیر قانونی مشکل سال جاری نشر، جریان کتاب گردی در کشور ایجاد شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عرضه غیر قانونی مشکل سال جاری نشر، جریان کتاب گردی در کشور ایجاد شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید