موسیقی دفاع مقدسی را نباید مناسبتی تلقی کرد ، اگر موسیقی پاپ درست تعریف گردد دربرگیرنده آثار خوبی خواهد شد

به گزارش راه ساری، این خواننده انقلابی بر پوچ بودن محتوای قطعات موسیقی امروزی تاکید داشت و گفت: همین آثار بی محتوا و پوچ، ضربه سهمگینی به جریان موسیقی دفاع مقدس هم می زند.

موسیقی دفاع مقدسی را نباید مناسبتی تلقی کرد ، اگر موسیقی پاپ درست تعریف گردد دربرگیرنده آثار خوبی خواهد شد

محمد گلریز، خواننده سرود های انقلابی و دفاع مقدس در مصاحبه با خبرنگار فرهنگی خبرنگاران با اشاره به هفته دفاع مقدس و فراوریات هنری در این زمینه بیان نمود: جریان موسیقی به سبب رشادت های رزمندگان و سلحشوری این عزیزان در دوران جبهه و جنگ تحمیلی، به این بخش برچسب موسیقی دفاع مقدس داده است درحالیکه من با عنوان کلی تر موسیقی مقاومت موافق هستم.

وی اضافه نمود: موسیقی مقاومت نامی زیباتر و روایتگر دفاع و مقاومت هایی است که ما در جبهه ها و مناطق عملیاتی و جز آن داشته ایم که نهایتش منجر به پیروزی شد.

یک جریان از موسیقی مبتذل به ما تحمیل کردند

خواننده قطعه ماندگار خجسته باد این پیروزی، اشعار این دسته از فضای موسیقیایی هنر را برگرفته از ایثار، جوانمردی و ... دانست و گفت: البته در مقام عمل باید این سبک از موسیقی را داشت و برایش فراوری محتوا کرد هرچند که باید از کمکاری ها خصوصا برای مناسبت ها گلایه هم داشت.

گلریز اعتقاد داشت: دهه 60 ما دوره ای چشمگیر از موسیقی مقاومت و دفاع مقدس را دیدیم؛ از این بابت که حتی خود حضرت امام (ره) بر این جنس از جریان موسیقی تاکید می کردند تا این موسیقی جدیتر گرفته گردد.

وی ادامه داد: همین الان هم رهبر معظم انقلاب به کرات در جلساتی که با اهالی فرهنگ و ادب دارند روی محتوای انقلاب و دفاع مقدس توجه دارند که باید این بخش ها را خالی نگذاریم و فراوری محتوا و اثر کنیم.

این خواننده با این حال اعتقاد داشت: متاسفانه بعد از دهه 60 کم کم تحت تاثیر تبلیغات دشمنان قرار گرفتیم و بجای فراوری موسیقی هایی که در خدمت فرهنگ ما باشد، یک جریان از موسیقی مبتذل به ما تحمیل کردند.

گلریز به کمکاری متولیان موسیقی اشاره نمود و گفت: انگار بعضی مسئولان ما هم بازی خوردند چرا که فکر می کردند باید با رفتن به سراغ هر نوع موسیقی بی محتوایی حتی، به روز شد. فکر می نمایند این نوع موسیقی پاپ است درحالیکه ربطی به پاپ ندارد.

موسیقی دفاع مقدسی را نباید مناسبتی تلقی کرد

خواننده قطعه این بانگ آزادی توضیح داد: ما بجای موسیقی پاپ، موسیقی لس آنجلسی داریم که عمدتا نیز به وسیله تبلیغات بیرونی بر ما وارد می گردد و حتی به شکل نادرستی هم از طرف نهاد های خودمان مورد حمایت قرار می گیرند.

وی همچنین اضافه نمود: موسیقی پاپ اگر به درستی تعریف و ساخته گردد اتفاقا دربرگیرنده آثار خوبی هم خواهد شد. اما موسیقی امروز ما یک سری آهنگ با شعر بد و ریتم تکراری هستند نه تنها در ماهواره بلکه از سر غفلت در همین صداوسیمای خودمان نیز تبلیغ می شوند.

گلریز بر پوچ بودن محتوای این قطعات موسیقی تاکید داشت و گفت: همین آثار بی محتوا و پوچ، ضربه سهمگینی به جریان موسیقی دفاع مقدس هم می زند. موسیقی دفاع مقدسی را نباید مناسبتی کرد به طوریکه صرفا در همین هفته یادمان بیفتد که به آن بپردازیم.

وی خاطرنشان ساخت: همین حالا هم اگر به این موسیقی اشاره ای می گردد، برای خالی نبودن عریضه است وگرنه در عمل خبری از فراوریات و حمایت لازم نیست. ما نباید حرکت به سمت این نوع موسیقی را یک وظیفه مناسبتی بدانیم.

این خواننده یادآور شد: من به این ماجرا نقد می کنم، اما یک دست که صدا ندارد. هرچند بنده تا نفس دارم برای مردم شهدا و رزمندگان می خوانم. ولی باید این دسته از موسیقی ها را همه گیر کرد؛ خصوصا در این موقعیت فعلی که امثال آمریکا دشمنی خاصشان با انقلاب ما را علنی تر می نمایند، می تواند تاثیرش را بیشتر بگذارد.

parisro.ir: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

italyro.ir: سفر به اروپای شگفت انگیز

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 5350

به "موسیقی دفاع مقدسی را نباید مناسبتی تلقی کرد ، اگر موسیقی پاپ درست تعریف گردد دربرگیرنده آثار خوبی خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موسیقی دفاع مقدسی را نباید مناسبتی تلقی کرد ، اگر موسیقی پاپ درست تعریف گردد دربرگیرنده آثار خوبی خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید