پل طبیعت، سمبل جدید و مدرن تهران

به گزارش راه ساری، پل طبیعت عنوان نخستین پل غیرخودرویی در کشور و بزرگترین پل غیرخودرویی خاورمیانه را به خود اختصاص داده است.

پل طبیعت، سمبل جدید و مدرن تهران

پل طبیعت عنوان یک پل سه طبقه در عباس آباد تهران است که تنها عابران پیاده حق عبور از آن را دارند و خودرویی بر روی آن مشاهده نمی گردد. این پل بر روی عرض بزرگراه مدرس قرار گرفته است و به این منظور ساخته شده تا یک راه ارتباطی میان پارک های طالقانی و آب و آتش فراهم آورد و این دو پارک شاخص پایتخت را به هم متصل کند.

این پل، تماشای چشم اندازی کم نظیر از پایتخت همواره بیدار ایران را برای شما ممکن می نماید.

این پل تنها جایی برای گذر نیست و به گونه ای طراحی شده است که فضا و امکاناتی را برای گذراندن ساعاتی خوش و متفاوت در قلب کلان شهر تهران فراهم می نماید.

پل طبیعت به عنوان یکی از نمادهای شهر تهران شناخته می گردد.

نام این پل به عنوان سازه ای منحصر به فرد، بارها در سطح دنیای مطرح شده و جایزه هایی را نیز به خود اختصاص داده است.

نورپردازی خاص و ویژگی های منحصر به فرد این پل، بسیاری از افراد را به ویژه در شب ها به سوی خود می کشاند و لحظاتی رویایی را در قلب شهر تهران برای شان رقم می زند. پل طبیعت عنوان نخستین پل غیرخودرویی در کشور و بزرگترین پل غیرخودرویی خاورمیانه را به خود اختصاص داده است.

این سازه با مساحت 7950 متر مربعی خود خاطرات خوشی را در ارتفاع 40 متری از سطح زمین به شما هدیه می نماید.

کافه ها و رستوران های این پل گزینه های خوبی برای خلق لحظات خوشمزه هستند و می توانید در آنها اوقات خوشی را سپری کنید.

اطلاعات بیشتر:

پل طبیت؛ نماد جدید پایتخت

پل نماد قدرت و توانایی انسان است؛شگفتی های مهندسی و معماری آنچنان، که اجداد ما هم نمی توانستند چنین سازه هایی را تصور نمایند. پل ها تاریخ دارند، حرف دارند، زبان دارند. حالا تصور کنید پلی را در میان هیاهوی پایتخت در گستره سبز اراضی عباس آباد که از طبیعت می گوید؛پل طبیعتنمونه ای است بی نظیر در خاورمیانه، بزرگترین پل عبور و مرور غیرخودرویی کشور با 7 هزار متر مربع مساحت، با شرایطی منحصر به فرد و دست ِ آخر یکی از جاذبه ها و نمادهای شهر تهران ؛ پل طبیعت.

در طرح اراضی عباس آباد، دو پل به عنوان گذرگاه پیاده برای اتصال دو جبهه شرقی و غربی بزرگراه مدرس در نظر گرفته شده است. این دو پل با یکدیگر تلفیق و به صورت یک پل در چند سطح درآمد و به این ترتیب پل طبیعت تمامی تعاریف پیشین یک پل را تغییر داد. پلی که در آن راستاهای پیاده روی، دوچرخه سواری و عبور کالسکه طراحی شده است. طبیعی است که جذابیت گردشگری هم داشته باشد. در طراحی این پل از معماری پل های ایرانی همچون پل خواجو الهام گرفته شده است.این پل یک سازه کاملا سازگار با محیط زیست و طبیعت است که نمونه مشابه آن در پارک های ملی و طبیعی کشورهای فرانسه، هلند، بلژیک، مالزی و استرالیا احداث شده است.

طراحی این پل برگرفته از شاخه های در هم تنیده درختان است و به همین خاطر به جهت وسعت، کارکرد و سایر شاخصه های فنی و اجرایی قابلیت معرفی به عنوان یکی از نماد های پایتخت را دارا است.

دسترسی به پل طبیعت:

برای رسیدن به پل طبیعت می توانید یکی از دو بوستان طالقانی و بنادر را به عنوان راستاهای ورود خود انتخاب کنید ، اگر می خواهید از بوستان بنادر از پل طبیعت گذر کنید باید از معابر فرعی ضلع شرقی خیابان آفریقا بهره ببرید و یا بعد از گذشتن از چهار راه دنیا کودک وارد خیابان دیدار جنوبی شده و به بوستان بنادر یا آب و آتش وارد شوید.

اگر هم بوستان طالقانی را برگزیده اید باید از ایستگاه متروی حقانیبهره ببرید و یا از محور غرب به شرق بزرگراه حقانی به این بوستان جنگلی وارد شوید و پس از عبور از راستا های پیاده راه طراحی شده در این بوستان به پل طبیعت قدم بگذارید.

لینک به نشانی در گوگل مپ

tafatton.ir: مجله مطالب خواندنی سفر و گردشگری

aradbld.ir: گفتگوی آزاد و اخبار روز

منبع: سفرگو
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 3566

به "پل طبیعت، سمبل جدید و مدرن تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پل طبیعت، سمبل جدید و مدرن تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید