چراغ باستانشناسی در تپه کلار خاموش شده است

به گزارش راه ساری، حسن فاضلی در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه مدرنیته غرب شاخص های مختلفی دارد و میراث فرهنگی بخشی از شاخص های آن است و در جذب توریست، گردشگری، ثبات فرهنگی و هویت یابی تاثیر دارد گفت: میراث فرهنگی در بسیاری از مسائل نقش بسیاری دارد.

چراغ باستانشناسی در تپه کلار خاموش شده است

وی با اظهار اینکه در حال حاضر گرایش جوانان ما به سمت غرب است گفت: این درحالی که نیاکان ما میراث های گرانبهایی را به یادگار گذاشته اند و باید این میراث ها را معرفی و حفظ کنیم.

وی با عنوان اینکه نقش باستان شناسی در معرفی میراث های گرانبها حائز اهمیت است درباره تپه باستانی کلار گفت: تپه کلار کلاردشت داستان غم انگیزی دارد و به کاوش های باستانی در این تپه میراث فرهنگی و استان توجه نکرده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران توضیح داد: چراغ باستان شناسی تپه کلار که بخش مهمی از تاریخ مازندران و رابطه ما با شمال غرب ایران بوده خاموش شده است و هیچ شناختی از این میراث نداریم و در نتیجه بی مبالاتی از بین رفته است.

فاضلی با بیان اینکه لایه تحتانی تپه کلار به شش هزار سال قبل برمی شود اضافه کرد: این تپه مربوط به چهار هزار سال قبل از میلاد است و هنوز پول پژوهشگران و کاوشگران را بعد از سالها نداده اند.

تپه کلار باتوجه به سابقه دیرینه ای که دارد یکی از نادر تپه های تاریخی است و در ارتفاعات بالای 1200 متری از سطح دریای آزاد واقع شده است.

tour-france.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

tour-canada.ir: برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 تیر 1401 بروزرسانی: 1 تیر 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 422

به "چراغ باستانشناسی در تپه کلار خاموش شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چراغ باستانشناسی در تپه کلار خاموش شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید