3 شرکت فراوری میلگرد ساده صنعتی 12 متری در ایران

به گزارش راه ساری، میلگردها بیشترین مصرف را در بین مقاطع فولادی در صنایع مختلف دارند. میلگردهای ساده در صنایع ساخت قطعات صنعتی، قطعات خودرویی، انواع بولت ها، پیچ و مهره، جوشکاری و میلگردهای آجدار در ساختمان سازی و پروژه های عمرانی استفاده می شوند. میلگرد آجدار را اغلب ما بخوبی می شناسیم، ولی میلگرد ساده علیرغم کاربردهای گسترده، آن طور که باید شناخته شده نیست.

3 شرکت فراوری میلگرد ساده صنعتی 12 متری در ایران

به همین علت، تصمیم داریم در مطلب پیش رو ضمن معرفی میلگرد ساده و کاربردهای آن در صنایع مختلف، شما را با شرکت های معتبر و مطرح در زمینه فراوری انواع میلگردهای ساده صنعتی آشنا کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

میلگرد ساده صنعتی چیست؟

میلگردهای ساده، مقاطع فولادی بدون آجی هستند که سطح مقطع دایره ای و سطحی صاف دارند. از نظر فنی میلگرد ساده یا A1 که دارای تنش جاری 240 کیلوگرم بر سانتی متر مربع، تنش گسیختگی 360 کیلوگرم بر سانتی متر مربع و تغییر شکل نسبی پلاستیکی (در زمان گسیختگی) 25 درصد است و با عنوان میلگرد نرم یا خام نیز شناخته می گردد.

میلگرد ساده، نرم و خوش تراش است، به همین علت به راحتی تغییر شکل می دهد و برای انجام عملیات تراش و جوشکاری ایده آل است. میلگردهای ساده از شمش 3sp، 5sp و ccm ساخته می شوند. قطر سطح مقطع میلگردهای فراوری شده از 10 تا 40 میلی متر و طول آنها از 6 تا 12 متر است. با توجه به سطح مقطع و طول میلگردها، وزن آنها در محصولات مختلف فرق دارد. مثلاً برای میلگردهای با طول 6 متر بین 3.5 تا 70 کیلوگرم و برای محصولات به طول 12 متر بین 7.5 کیلوگرم تا 130 کیلوگرم است. به طور کلی با افزایش سایز میلگرد، وزن یک شاخه آن افزایش خواهد داشت.

کاربردهای میلگرد ساده صنعتی

میلگردهای ساده صنعتی، بافت خوش تراشی دارند و برای کشش کاری، فورج، تراش و رزوه مناسب هستند. از این میلگردها در صنایع قطعه سازی، آهنگری، ساخت قطعات خودرو، تراشکاری و جوشکاری استفاه می گردد. هر چقدر میلگرد ساده کیفیت بهتری داشته باشد، گستره تنوع کاربردهای آن در صنایع مختلف بیشتر می گردد. از میلگردهای ساده با قطر کم برای ساخت پیچ و پرچ، پیچ و مهره، میخ، مفتول و بعضی اتصالات نیز استفاده می گردد.

با انواع میلگرد ساده آشنا شوید

میلگردهای ساده صنعتی، از نظر مشخصات فنی و نوع ساخت انواع مختلفی دارند که در ادامه با آنها آشنا می شویم:

1. میلگرد ساده نوردی

میلگرد ساده نوردی از جنس بیلت و ورق های ضایعاتی کنار ورق های سالم فراوری می گردد. این میلگردها در طول 6 متر و ضخامت سطح مقطع متنوع فراوری می شوند.

2. میلگرد ترانس

میلگرد ترانس نوعی میلگرد کششی بسیار مقاوم است که سطحی صاف و صیقلی دارد. کیفیت ساخت و اندازه صیقلی بودن، وجه تمایز این مدل میلگرد است.

3. میلگرد ترانس تک پولیش

وقتی با روش پولیش زنی میلگردهای معمولی، زائده های سطحی آن برطرف شده و سطحی صیقلی پیدا می کنند، به آنها میلگرد ترانس تک پولیش گرفته می گردد. این میلگردها زیبایی ظاهری و مقاومت را به صورت یکجا دارند.

4. میلگرد ترانس دو پولیش

در میلگردهای ترانس دو پولیش، عملیات پولیش زنی در دو مرحله انجام می گردد. کاربرد اصلی این میلگردها در مواردی است که به سطحی آینه ای و محکم احتیاج داریم، مانند قطعات بیرونی اتومبیل یا قسمت های بیرونی و محافظ نمای ساختمان ها.

5. میلگرد ترانس بلبرینگ خور

این نوع میلگرد، همان میلگرد ترانس دو پولیش است که قابلیت بلبرینگ خور بودن به آن افزوده شده است. برای فراوری میلگرد ترانس بلبرینگ خور از فولاد CK45 و st37 استفاده می گردد.

6. میلگرد ترانس مفتول یا کلاف

میلگرد کلاف برای مواردی که میلگرد احتیاج به تغییر شکل و خم کاری دارد (ساخت پیچ، میخ و فرفوژه) استفاده می گردد. این میلگردها سطحی صاف و صیقلی دارند و انعطاف پذیر هستند.

معرفی شرکت های فراوری میلگرد ساده صنعتی 12 متری در ایران

در ایران تنها چند شرکت به طور حرفه ای در زمینه فراوری میلگردهای طول 12 متر و 6 متر فعالیت می کنند. فراوریات این شرکت ها بخش اعظم احتیاج صنایع کشور برای انواع میلگردهای طول 6 و 12 را تأمین می نماید. در ادامه با این شرکت ها آشنا شوید:

1. صنایع فولادی آذر گستر سدید

شرکت آذر گستر سدید، اولین شرکت فراوری کننده میلگرد ساده صنعتی به طول 12 متر در استان تهران است. این شرکت در سال 1390 و با هدف برطرف احتیاج صنایع در زمینه میلگرد ساده، در شهرک صنعتی شمس آباد واقع در استان تهران فعالیت خود را شروع کرد. شرکت صنایع فولادی آذر گستر سدید به عنوان تنها فراوری کننده میلگرد ساده 12 متری و 6 متری در تهران، انواع میلگردهای 10 میلی متر تا 40 میلی متر را فراوری می نماید.

میلگردهای این شرکت با بروزترین تکنولوژی و دستگاه های نورد جهان و برترین شمش با استانداردهای 3sp و 5sp فراوری می شوند. کلیه محصولات آذر سدید گستر با ضمانت کیفیت به مشتریان ارائه می شوند. برای استعلام قیمت انواع میلگرد ساده یا ثبت سفارش خرید از آذر گستر سدید، می توانید به نشانی ahan2.com مراجعه کنید.

2. صنایع فولاد آلیاژی یزد

این شرکت در سال 1369 برای فراوری انواع میلگرد آهنی و فولادی تأسیس شد. در این کارخانه فرآیندهای بهبود خواص مکانیکی میلگردها، اعم از کشش، پولیش، پوسته کنی، صافکاری، تابگیری، نورد سرد، سایزینگ، تست عیوب سطحی و داخلی انواع فولادهای آلیاژی انجام می گردد. محصولات این مجموعه شامل میلگرد تابگیری شده، میلگرد کشیده شده، میلگرد پولیش شده، میلگرد تست شده و میلگرد پوسته برداری شده در قطر 10 تا 200 میلی متر و طول 6 و 12 متر است.

3. مجتمع فولاد کویر کاشان

این مجموعه یکی دیگر از کارخانه های فراوری کننده انواع میلگردهای صنعتی ساده است که در سال 1379 شروع به کار کرد. محصولات فراوریی این مجموعه شامل میلگرد آجدار، میلگرد ساده، میلگرد کلاف ساده و میلگرد شاخه ای در قطر 10 تا 40 است و در طول 6 و 12 متر فراوری می گردد.

علاوه بر این 3 شرکت، دو مجموعه نامدار دیگر هم در زمینه فراوری انواع میلگردهای ساده فعالیت دارند:

  • شرکت ذوبآهن اصفهان؛ این مجموعه یکی از قدیمی ترین شرکت های فراوری کننده میلگرد ساده و میلگرد آجدار در ایران است که فعالیت خود را از سال 1350 شروع کرد. محصولات فراوریی این شرکت شامل انواع میلگرد ساده و میلگرد آجدار در قطر سطح مقطع مختلف و طول 12 متری و 6 متری است.
  • شرکت میلگرد نیشابور؛ محصولات این مجموعه علاوه بر تأمین احتیاج داخل، به کشورهای همسایه هم صادر می گردد. قسمت اعظم محصولات این شرکت از نوع میلگرد آجدار است و مشتریان می توانند محصولات مورد نظر خود را به صورت آنلاین سفارش دهند و فرایند ارسال آن را هم اینترنتی پیگیری کنند.
منبع: فرارو
انتشار: 5 خرداد 1401 بروزرسانی: 5 خرداد 1401 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 14569

به "3 شرکت فراوری میلگرد ساده صنعتی 12 متری در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 شرکت فراوری میلگرد ساده صنعتی 12 متری در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید