همکاری دانشگاه های ژاپن و انتشارات الزاویر هلند برای دسترسی به کتاب های الکترونیک

به گزارش راه ساری، به گزارش خبرنگاران به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، انتشارات علمی الزاویر هلند و اتحادیه کتابخانه های دانشگاهی برای منابع الکترونیک در ژاپن پیشنهاد همکاری سه ساله برای انتشار مقالات و کتاب های الکترونیک با حمایت از دسترسی آزاد به منابع الکترونیک اعلام کردند.

همکاری دانشگاه های ژاپن و انتشارات الزاویر هلند برای دسترسی به کتاب های الکترونیک

با تور هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام گشت و گذار کنید.

این توافقنامه از اول ژانویه لازم الاجرا است و اولین تجربه حضور الزویر در منطقه آسیا-اقیانوسیه و ژاپن است. اتحادیه ژاپنی در سال 2011 و با حمایت موسسه ملی انفورماتیک ژاپن در اصل با هدف ارتقای فعالیت های مربوط به افزایش دسترسی به اطلاعات آموزشی در دانشگاه های این کشور تاسیس شده است.

حالا این اتحادیه سعی دارد فعالیت های خود را برای افزایش دسترسی آزاد دانشجویان به منابع الکترونیک رایگان قراردادی سه ساله با انتشارات الزاویر هلند منعقد نموده است. بر اساس این قرارداد سه ساله دانشگاه ها می توانند با ثبت نام به دانشجویان خود امکان دسترسی آزاد به منابع الکترونیک را بدهند.

بر اساس این قرارداد اشتراک طلایی برای دانشجویان و دانشگاه ها امکان دسترسی بی نهایت به منابع و مقالات الکترونیک و کتاب های منتشر شده توسط الزاویر و منابع ژاپنی را در دسترس قرار می دهد. دو نوع دسترسی طلایی و سبز برای دانشجویان و مطالعه مقالات به صورت آنلاین و فرمت های مجله ای فراهم شده است.

الزاویر یکی از بزرگترین ناشرین مطبوعات پزشکی و علمی دنیا است. دفتر مرکزی این موسسه در آمستردام قرار گرفته است ولی در آمریکا، انگلیس و کشورهای دیگر فعالیت دارد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 4 دی 1399 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: rahesari.ir شناسه مطلب: 12833

به "همکاری دانشگاه های ژاپن و انتشارات الزاویر هلند برای دسترسی به کتاب های الکترونیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری دانشگاه های ژاپن و انتشارات الزاویر هلند برای دسترسی به کتاب های الکترونیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید